تعویض المنت سشوار

تعویض المنت سشوار

سشوار یکی از پرکاربردترین وسایلی است که ممکن است روزانه جهت خشک کردن موها پس از استحمام از آن استفاده کنیم. سشوار از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در اثر کارکرد طولانی ممکن است دچار نقص شوند. یکی از مهم‌ترین اجزای سشوار، المنت آن است که از یک سیم فلزی رسانا با مقاومت بالا در برابر جریان است که به دور یک عایق نارسانا پیچیده می‌شود. این عایق بسته به نوع سشوار ممکن است از جنس مواد مختلفی باشد اما اکثرا از مقوای نسوز و یا نوع خاصی سرامیک استفاده می‌شود. تولید حرارت و در نتیجه هوای گرم در سشوار در این قطعه صورت می‌گیرد بنابراین وظیفه مهمی برعهده دارد و امکان خرابی و تعویض المنت سشوار بالا است.

المنت سشوار صنعتی

کار سشوار صنعتی هم همانند سشوار عادی که برای خشک کردن موها استفاده می‌شود، تولید حرارت است. ساختار سشوارهای صنعتی مشابه با سشوار عادی است با این تفاوت که از توان بالاتری برخوردار بوده و قادر به تولید دماهای بالا در حد ۶۰۰ الی ۷۵۰ درجه سانتیگراد هستند. مهم‌ترین بخش یک سشوار صنعتی، المنت است که جنس المنت سشوار صنعتی اکثرا از سرامیک می‌باشد که به دلیل عایق بودن باعث ایجاد حرارتی یکنواخت می‌شود. در سشوارهای جدید نیازی به کارکرد و روشن بودن مداوم المنت نیست و همین باعث می‌شود تا از مصرف انرژی کاسته شود و طول عمر المنت صنعتی افزایش یابد. استفاده از المنت‌های سرامیکی نیاز به تعمیر المنت سشوار صنعتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد اما همچنان به دلیل تولید حرارت بالا در این قطعه، امکان خرابی و تعویض المنت سشوار وجود دارد. دلایل متعددی ممکن است باعث خرابی المنت سشوار صنعتی شوند که با هم آن‌ها را مرور کرده و به نحوه تعمیر و یا تعویض المنت سشوار می‌پردازیم.

المنت سشوار

انواع المنت سشوار

• المنت فلزی: جنس این نوع المنت به صورت ترکیبی از دو فلز کرونیوم و نیکل است. ۸۰ درصد آن را نیکل و ۲۰ درصد را کرونیوم تشکیل می‌دهد. جز بهترین و با کیفیت‌ترین المنت‌های سشوار محسوب می‌شوند چراکه امکان شکستگی و سوختن آن به دلیل مقاومت بالایی که دارد، پایین است و اگر جنس المنت از نوع فلزی باشد نیازی نیست به صورت مداوم اقدام به تعویض المنت سشوار کنید.
• المنت سرامیکی: بعضی دیگر از المنت‌ها از جنس سرامیک بوده که از مقاومت مناسبی برخوردار است و باعث کاهش مصرف انرژی و بالا رفتن طول عمر دستگاه می‌شود. المنت سرامیکی یکی از پرکاربردترین المنت‌های مورد استفاده در سشوار صنعتی است.
• المنت کامپوزیتی: المنت کامپوزیتی معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

💥💥💥💥💥💥

 جهت ارتباط با کارشناسان ما در فروشگاه هیترکیان

۰۲۱-۳۳۹۸۵۲۱۵📞 ۰۲۱-۳۳۹۸۵۲۱۱📞

💥💥💥💥💥💥

آشنایی با تعدادی از ایرادات رایج سشوار

روشن نشدن سشوار

 یکی از ایرادات اصلی که ممکن است در سشوار وجود داشته باشد، روشن نشدن آن است که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. سوختن موتور سشوار یکی از مواردی است که منجر به‌عدم روشن شدن آن می‌شود. خرابی ترموستات هم که در اثر خاموش و روشن کردن متعدد ایجاد می‌شود از دیگر مواردی است که مانع روشن شدن سشوار خواهد شد. وجود نقص در اتصالات و سیم‌کشی سشوار یکی دیگر از دلایل روشن نشدن است. دقت کنید که گاهی ممکن است پریزی که سشوار را به آن وصل کرده‌اید مشکل داشته باشد و نقص از خود سشوار نباشد. خرابی کلید خاموش و روشن سشوار هم می‌تواند باعث روشن نشدن آن شود که با استفاده از اهم‌متر می‌توان این مورد را بررسی کرد.

 داغ شدن بیش از حد سشوار

داغ شدن بیش از حد سشوار به طوری که نتوان با دست آن را گرفت نشان از خرابی ترموستات دارد. کار ترموستات تنظیم دمای سشوار است و با خرابی آن، تعادل دما به هم می‌خورد و دمای سشوار بالاتر از حد طبیعی می‌رود. با خرابی ترموستات باید اقدام به تعویض آن کنید که به دلیل اتصال این بخش به المنت، لازم است تا علاوه بر ترموستات، تعویض المنت سشوار را هم انجام دهید.

گرم نشدن سشوار

گرم نشدن سشوار نشان از خرابی فن و یا المنت است. فن با پروانه‌هایی که دارد، وظیفه تبادل هوا را برعهده دارد و در صورت هرز شدن پروانه‌ها کارکرد آن دچار مشکل می‌شود. همچنین وجود هرگونه نقص در المنت سشوار می‌تواند مانع از گرم شدن آن به حد کافی شود و نیاز است تا اقدام به تعویض المنت سشوار کنید.

 بوی ناخوشایند

بوی ناخوشایند از سشوار ممکن است ناشی از سوختن و ایجاد اتصالی در سیم‌کشی آن باشد. در این صورت باید سشوار را خاموش کرده و آن را باز کنید و به بررسی سیم‌کشی داخلی آن بپردازید تا نقص را پیدا کنید. وجود گرد و خاک بر روی فن سشوار هم می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند شود، با باز کردن پیچ‌های سشوار می‌توانید اقدام به تمیز کردن فن آن نمایید.

 اتصالی داخلی

 برای این کار از اهم‌متر استفاده کنید، ابتدا دستگاه را خاموش و از پریز برق جدا کنید. سپس با اهم‌متر دو شاخه را امتحان کنید. در صورتی که عقربه اهم‌متر بی‌حرکت باشد، نشان از خرابی دو شاخه است و باید تعویض شود.

علت قرمز شدن المنت سشوار

علت قرمز شدن المنت سشوار

• نیم سوز شدن موتور سشوار: المنت سشوار ارتباط مستقیمی با موتور دارد. در صورت نیم سوز شدن موتور، مقاومت الکتریکی مدار کاهش یافته و جریان عبوری از آن افزایش می‌یابد و همین باعث قرمز شدن المنت سشوار می‌شود. قرمز شدن المنت قابل تعمیر نبوده و حتما باید تعویض المنت سشوار صورت گیرد.
• استفاده طولانی از سشوار: گاهی علت قرمزی المنت، مربوط به استفاده طولانی از سشوار است. با خنک شدن موتور رنگ المنت به حالت عادی برمی‌گردد، در غیر این صورت ممکن است نقص در المنت وجود داشته باشد و نیازمند تعویض یا تعمیر باشد.

انواع المنت سشوار

علت خراب شدن المنت سشوار

هنگام روشن کردن سشوار ممکن است متوجه شده باشید که باد خارج شده از آن ضعیف است و گرمای سابق را ندارد که این نشان دهنده خرابی آن است. از دلایل اصلی که باعث خراب شدن وعدم عملکرد صحیح سشوار می‌شود، نیم سوز شدن و یا قرمز شدن المنت آن است. با نیم سوز شدن المنت، باد خارج شده سرد است و یا حرارت کمی دارد. قرمز شدن المنت نشان دهنده نیم سوز شدن آن است و باید توسط تعمیر کار مجرب سشوار باز شده و تمام اتصالات المنت آن بررسی شود. در صورت نیم سوز شدن المنت، باید اقدام به تعویض آن نمود.

تعویض المنت سشوار

المنت سشوار یکی از قطعات حیاتی برای کارکرد صحیح است و در صورتی که دچار مشکل شود قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شود. برای این کار تعمیر کار باید سشوار را باز کرده و پوشش رویی المنت را بردارد و به بررسی المنت بپردازد و ابتدا علت خرابی آن را بیابد. در صورت وجود هرگونه اشکال در خود المنت یا سیم‌های متصل به آن، اقدام به تعویض المنت و سیم‌کشی آن نماید.

لیست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من